English What sparked your interest in computers?

40 replies
Goto Page
To the start Previous 1 2 3 Next To the start
30.12.10 08:26:05 pm
Up
Yates
Reviewer
Offline Off
Time has written:
I'd say porn but then I'd look like a pervert. Oh. Whoops?

Haha, lol.. cant stop laughing right now

But why i started was well, yeah.. it was cool playing games..
30.12.10 08:26:43 pm
Up
DannyDeth
User
Offline Off
Lol. Time, your sarcasm is always right on the spot
30.12.10 08:35:04 pm
Up
Cold-Slice
User
Offline Off
(Pertaining to the subject):

     When I started learning about computers and sparked my interests in computing/gaming was when my PS2 broke. After that, I just started playing online flash games to pass time, this was when I was 8. But then as I start getting older, I downloaded some games and programs and then.... it starts sparking. To play a certain game, it shows the minimum requirements right? I once played my first FPS game, CS 1.6, and the requirements I did not know shit about. So... I researched about these requirements and wanted to learn about computers. Now, 7 years later, I have a good amount of knowledge on computing and I'm thinking of becoming an intern for this field.
     I still don't know a HUGE amount of computing, but I do know a lot of knowledge for what I do. This is how I sparked my interest in gaming and computing. So far, I've only tasted the icing..... now for the whole cake... (so that you don't hurt your brains, this is a metaphor meaning I've only learned about %10 of the whole computing world....).
30.12.10 08:38:20 pm
Up
Time
User
Offline Off
Quote:
I've only learned about %10 of the whole computing world

And that means A LOT.
IMG:https://sc-cdn.scaleengine.net/i/3a137042de3c79a4d3c69b1f036866e92.jpg
30.12.10 08:45:55 pm
Up
DannyDeth
User
Offline Off
@Cold-slice:
Hurt my brain? Lol, I'm not the kind that can't understand anything. Metaphors, puns and sarcasm come by nature to me.
And btw, like Time said, you would know A LOT of the computing world if you knew 10%, there are so many millions of things that you can do on computers, if you knew 10% you would be rivaling Eienstien and Stephan Hawking on IQ levels and having more memory than than an IBM GC6007A server, lol.
30.12.10 09:30:52 pm
Up
Surplus
User
Offline Off
Take einsteins brain and put it under your pillow.The next morning you know youre a moron.
31.12.10 03:52:04 am
Up
Cold-Slice
User
Offline Off
DannyDeth has written:
@Cold-slice:
Hurt my brain? Lol, I'm not the kind that can't understand anything. Metaphors, puns and sarcasm come by nature to me.
And btw, like Time said, you would know A LOT of the computing world if you knew 10%, there are so many millions of things that you can do on computers, if you knew 10% you would be rivaling Eienstien and Stephan Hawking on IQ levels and having more memory than than an IBM GC6007A server, lol.


I know that %10 is a lot in computing.... and for me that took sacrifice.... I had to learn so much math just to understand the crust of the whole pizza. So far, I'm taking Algebra 1, gonna advance really soon to Algebra 2. Idk if that explains anything but, it will help me in my future...
31.12.10 05:44:08 am
Up
Lee
Moderator
Offline Off
DannyDeth has written:
All you have to do is ( theoritcally ) inject some Lua source code into CS2D and you can have a fully functional hack.


Meh, it's a bit more complicated, but you're definitely on the right track. Here's a quick example to illustrate how this might work: this will only work on older C compilers (including the current bundled version of GCC on mingw simply because windows support is shit... the less type-safe, the funner right?)

Code:
1
2
3
4
5
6
7
8
typedef int(*fnptr)();

int main(){
     fnptr inc1 = (fnptr)"\x8b\x44\x24\x04\x83\xc0\x01\xc3";
     // on old compilers, we can actually cast a char* ptr into a function ptr.
     printf("%d",inc1(3)); // gcc gives me 4 :O, what black magic is this?
     return 0;
}


Code:
1
2
3
mov eax, [esp+4] ; the 32bit ESP register contains the address of the parameters
add eax, 1 ; the top of the stack in C points to eax
ret


That's right kids, you can hand code your functions in machine code. How is this possible? Unlike what no-fun comp-sci professors tell you, C actually treats everything besides macros, operators, and literals (ops and literals are usually by opcodes) as first class objects. While you can't really "use" these objects directly, they are all allocated and stored in the same heap/memory, hence if you call malloc once and proceed to store ints in this memory, you can cast it into whatever, including blocks of machine code, because machine code is allocated in the same heap.This allows for a lot of creative programming. For example, assembled objects in win32 conveniently labels its .code section, and specifically the start label (where execution begins). This allows you to inject a syscall to malloc (allocates a block of memory on the heap), another syscall to read to load the machine code payload onto the heap (this payload usually contains self-calibrating mechanisms which are too advanced for me to figure out yet), and issue a jmp right before the eof into the newly allocated memory and begin execution once again. (And, as you may imagine, most of this can and is usually automated by a program) Since lua scripts are usually pretty large size-wise, a simpler solution would be to invoke a call to the lua state to execute a script (this is a prewritten procedure), a separate jmp instruction may be placed within the server packet handler to create a lua hook for send/receive, and etc etc.

Say what you will, but the people who write these hacks are pretty damn smart, which is a shame.
31.12.10 08:38:12 am
Up
DannyDeth
User
Offline Off
@Lee:
Yes, I know that it is more complicated than what I posted, I was just putting it as a short summary, I normally don't go into technical things like that because there aren't that many people who wouldn't understand the full complexities of what I meant. Ofcourse you cannot do everything in Lua, you need to use lower-level memory management inorder to inject the code correctly. You could also de-compile the program into assembly and use the code that points to, say, the multiplayer networking system and hasten the packets a bit with a multiplier of some sort to create a speedhack, but that too, is only in theory, I probably wouldn't be able to do it very easily on that theory.
01.01.11 10:04:38 pm
Up
pupp3tStudios
User
Offline Off
Time has written:
I'd say porn but then I'd look like a pervert. Oh. Whoops?


I wasn't much of a computer person, until I heard about stranded II. Now I get on my computer almost everyday just to script on that game.
02.01.11 12:53:33 am
Up
Vetle
BANNED
Offline Off
Games
There will always be someone better than you.
02.01.11 04:09:25 am
Up
A Mad Bro
User
Offline Off
i've always played on the PC as far as i remember. then i was about 3 years old, i have taught myself reading with a teaching computer-thingy (old crap now )
well, the first OS i used has been Windows NT.

I got interested in computers because my mother owns a computer store.
On the outside I may appear like an emotionless sarcastic piece of shit but just like an onion when you peel off more layers you find the exact same thing every single time and you start crying.
02.01.11 01:46:53 pm
Up
palomino
User
Offline Off
My first game. Warcraft 2. Which was pirated, I suspect. Than I got into how computers work and stuff like that. Basically, it was Blizzard who sparked my interest in computers.
zugcxdxtczgvhioj
11.01.11 09:44:53 pm
Up
Aura
User
Offline Off
When my grandmom sat me on one when i was 3, i then became addicted to playing tetris
28.01.11 01:46:22 pm
Up
Mawd
User
Offline Off
Sunny Autumn has written:
My first game. Warcraft 2. Which was pirated, I suspect. Than I got into how computers work and stuff like that. Basically, it was Blizzard who sparked my interest in computers.


Me too, but with StarCraft
WIPs : • Lost Souls •
28.01.11 02:06:23 pm
Up
palomino
User
Offline Off
Aaah, StarCraft... I remember playing it with my friend... Good times, good times...
zugcxdxtczgvhioj
28.01.11 02:22:49 pm
Up
DannyDeth
User
Offline Off
@Sunny Autumn:
WoW is a rather good game, isn't it I used to play it waaay too much ( especially DoTA, which wasn't that good of a game but was still really addicting ).
28.01.11 03:24:12 pm
Up
palomino
User
Offline Off
@DannyDeth WoW is awesome!
zugcxdxtczgvhioj
28.01.11 03:37:33 pm
Up
DannyDeth
User
Offline Off
Quite a bit Off-topic:
Yeah WoW is awesome, The Burning Crusade was such an awesome expansion, don't you think?
28.01.11 04:24:37 pm
Up
Indiana266
User
Offline Off
Satan666 has written:
I got interested in computers because my mother owns a computer store.


Haha, My Dad owns a computer store too, not a very big one but whatever.

I don't know lua or C or any of that, but the basics of scripting I understand.. Mostly because of the fact that I use (I beg for mercy from the mods and DC) Engine 001 to make 2D(Ish, 45 degree angle) games, it uses a graphical scripting(Or text scripting, but I don't use it), which means that someone like me that doesn't understand whatever scripting language that it uses, can still use the program.
Listen, hear anything? I don't.
To the start Previous 1 2 3 Next To the start